• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Fredericia Teatre

  • Forestillinger
  • Dit Besøg
    • Praktisk Info
    • FAQ
  • Skoler
  • Kontakt
  • Tilbage til forsiden
  • Køb Billetter

Job

Ledige stillinger

For information om auditions til vores forestillinger, se venligst vores auditionside.

Økonomichef

Et drømmejob for dig, der har kærlighed til musicalgenren, teatret og kunsten, der har en stærk økonomisk profil og ledelseserfaring, og som har både evnen og lysten til at sætte retning, bedrive ledelse og skabe klare strukturer og gode rammer for, at et dedikeret hold kan lykkes med at indfri de mange og store ambitioner for Fredericia Musicalteater!

Fredericia Musicalteater tilbyder en helt enestående mulighed for at kombinere kunst, ledelse og økonomi som økonomichef i en kulturinstitution fyldt med passion og kreativitet. Jobbet som økonomichef byder på varierede og unikke opgaver i en dagligdag, hvor kunsten, passionen og engagementet er integreret i alle aspekter og opgaver. Stillingen som økonomichef er således helt unik ved sin tætte forbindelse til de store produktioner og teatrets kreative vision.

Fredericia Musicalteater er udnævnt til paragraf 5-teater og udpeget til at løfte et særligt ansvar for at udvikle musicalgenren og musicalscenerne i Danmark. Dermed får teatret et permanent årligt tilskud på finansloven fra 2025. Som ny økonomichef får du mulighed for at præge organisationen, og du kommer til at spille en nøglerolle i at konsolidere Fredericia Musical­teaters profil som Danmarks musicalhovedstad i årene frem.

Økonomichefen udgør sammen med teaterdirektøren den samlede teaterledelse, der over for bestyrelsen er ansvarlig for Fredericia Musicalteaters samlede virke.

Økonomichefen er særlig ansvarlig for bl.a. økonomi, organisation og drift, teatrets bygning, kontraktindgåelser, fundraising, opfølgningsmøder med Fredericia Kommune og Slots- og Kulturstyrelsen samt organisationsudvikling mv. Som økonomichef får du personaleledelse af seks medarbejdere. Dine opgaver vil i det daglige veksle mellem konkrete ’hands-on’-opgaver og strategiske ledelsesmæssige opgaver.

Vi forestiller os, at du har relevant ledelseserfaring, en stærk økonomisk profil og relevant kommerciel indsigt. Som person er du beslutsom, eksekveringsstærk, struktureret og sikrer ro i organisationen. Du er en samlende leder og en værdsat samarbejdspartner, der kan skabe stærke relationer og gode samarbejder med alle. Du er tillidsfuld og deler gerne ud af både viden og opgaver.

Måske kommer du med en baggrund fra kulturverdenen, men den rigtige person til jobbet kan have en bred erfaringsbaggrund. Vi lader os gerne overraske! 
Du kan læse mere om stillingen og Fredericia Musicalteater i den uddybende job- og personprofil.

Hvis du har spørgsmål om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte bestyrelsesformand Grete Højgaard på tlf. 3050 6556 eller chefkonsulent i Genitor Camilla Sommer Thomsen på tlf. 3118 8736 eller cast@genitor.dk.

Ansøgningsfristen for stillingen er den 8. juni 2025. Stillingen kan søges på www.genitor.dk/ledige-stillinger.

Footer

Hovednummer

+45 5373 9600

Billetter

+45 5373 9601

Send os en mail

Links

  • Forestillinger
  • Information
  • Kontakt
  • Ledige Stillinger
  • PORTAL
  • Musikdramatisk Netværksscene

Teateret er støttet af

Telefontid

Man + Tor kl. 15:00-18:00

Fredericia Musicalteater
Prinsessegade 29
7000 Fredericia
CVR: 42031887
Send os en mail

Følg med

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

Har du spørgsmål?

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Vi er klar til at hjælpe

Udfyld formularen herunder og vi vil svare så hurtigt som muligt.

Loading

Cookies og privatliv | Handelsbetingelser | Årsberetning | Rammeaftale | Vedtægter Created by Black